Понеділок, 06.05.2024, 08:16
Смородинський навчально-виховний комплекс
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Форма входу
Головна » 2016 » Березень » 25 » Ділимося досвідом: самостійна навчальна діяльність на уроках математики
16:01
Ділимося досвідом: самостійна навчальна діяльність на уроках математики

        У Національній доктрині розвитку освіти у ХХІ столітті зазначається, що стратегічним напрямом реформування освіти є забезпечення умов для розвитку і самореалізації особистості. У нинішній час, коли обсяг інформації збільшується дуже швидкими темпами, знання самі по собі не є цінністю. Слід усвідомити, що головне – не сума засвоєних знань, а бажання, здатність і уміння здобувати їх протягом всього життя.

      Новий підхід до освіти передбачає заміну культу знань культом мислення, тому недостатньо зосереджувати увагу лише на засвоєнні певної суми знань, певного предмета, а потрібно навчити дитину вчитися, самостійно здобувати нову інформацію та знання, грамотно з ними працювати, критично мислити. У цьому контексті навчально-пізнавальна компетентність займає пріоритетне місце в шкільної освіти, тому що здатність до навчання, можливість засвоєння будь-якого предмета тісно пов’язана з формуванням пізнавальних процесів та розвитком мислення учнів.

       Інструментом пізнавальної діяльності є логіка, вміння правильно й ефективно мислити. Логічні уміння й навички є базовими, універсальними для пізнання будь-якої сфери дійсності, вивчення певної дисципліни. Без здатності узагальнювати, визначати, порівнювати поняття, виявляти причинно-наслідкові зв’язки, ставити запитання, формулювати висновки, обґрунтовувати існуючі переконання, –немає справжніх і глибоких знань.

         Удосконалення методики викладання і методів навчання тісно переплітається з питанням розвитку самостійності учнів. Саме в розвитку самостійності приховані великі можливості удосконалення всього педагогічного процесу, підвищення його ефективності. Увага до проблеми розвитку самостійності учнів пояснюється тим, що вона має сприяти підготовці дітей до майбутньої професійної діяльності.

         Саме тому 22 березня 2016 року у Смородинському НВК відбувся семінар-практикум вчителів математики з теми «Формування інтелектуально розвиненої особистості учня методами самостійної навчальної діяльності на уроках математики.»

   Практичним досвідом впровадження самостійної навчальної діяльності школярів на уроках математики поділилася з колегами Давидова Світлана Олександрівна, учитель Смородинського НВК: ЗОШ І-ІІ ст. – ДНЗ. Досвідчений педагог, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель Світлана Олександрівна провела відкритий урок геометрії у 7 класі з теми «Властивості прямокутних трикутників» з дотриманням усіх методико-дидактичних вимог і продемонструвала вдале поєднання різних прийомів, форм і методів роботи з учнями, а саме таких як «математичний футбол», випереджальне завдання, усне обчислення за готовими малюнками, самостійна робота з підручником, навчання в групах, робота із шаблонами трикутників, колективне доведення задачі, самостійна робота з розв’язування геометричних задач та складання циклограми розв’язків.

        Обговорюючи відкритий урок, учасники семінару відзначили ще й високу культуру оформлення вчителем та учнями записів на дошці, логічне поєднання педагогом усіх етапів уроку, системну підготовку школярів до самостійної діяльності.

        Учні Смородинського НВК на чолі з Світланою Олександрівною запропонували присутнім у рамках проведення позакласного заходу відвідати математичне кафе «Зустрічі…», обрати собі столик для спілкування у групах («природолюби», «мистецтвознавці», «математики») та долучитися до різноманітних цікавих майстер-класів із теми «Золотий переріз у гармонії життя». Школярі розповіли про «Золотий переріз»: у математиці – числа Фібоначі, спіраль Архімеда, золотий трикутник та прямокутник; у природі – золоті пропорції людей, тварин, рослин; у мистецтві – «божественні» пропорції у композиції художніх полотен, архітектурних споруд, поетичних творів.

      Математики району відзначили оригінальну форму проведення позакласного заходу, високий рівень теоретичної та практичної підготовки учнів, їх комунікативні якості у спілкуванні.

Переглядів: 479 | Додав: director | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Адміністратор сайту Нужненко О.В.© 2024Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz