«Турбота про здоров’я - це найважливіша праця вихователя.
Від життєдіяльності, бадьорості дітей залежить їхнє
духовне життя, світогляд, розумовий розвиток,
міцність знань, віра у власні сили…»
В.О.Сухомлинський
У Національній доктрині розвитку освіти одним із пріоритетних напрямків державної політики в галузі освіти є пропаганда здорового способу життя. Тепер, коли Україна стала на шлях національного державотворення, іде в ногу з світовими тенденціями, з особливою гостротою постає проблема відродження і формування не тільки її духовності, а і її здоров’я. Зважаючи на стан здоров’я громадян, в Україні виникла необхідність широкого запровадження превентивних освітянських програм для пропагування здорового способу життя вже на перших етапах шкільного навчання. Для досягнення мети здорового способу життя на державному рівні, спочатку необхідно почати формування і виховання підростаючого покоління, а саме школярів. Адже свідоме освоєння певної інформації починається в шкільному віці. Якщо учні на свідомому рівні почнуть піклуватися про власне здоров’я, здобудуть певну компетентність в даній галузі, це дасть змогу досягти більш високої мети.
Виходячи з гостроти та актуальності проблеми здоров’язбережувальної компетентності учнів на базі Смородинського НВК 23 лютого пройшов районний семінар – практикум учителів фізичної культури з теми:«Формування здоров’язбережувальної компетентності учнів на уроках фізичної культури засобами інтерактивного навчання».
Семінар розпочався із знайомства з навчальним закладом. Провів його директор НВК Нужненко О.В. Спочатку був здійснений екскурс в історичне минуле закладу, потім - ознайомлення із сучасними досягненнями та пріоритетами на майбутнє.
Одне з актуальних питань:«Попередження дитячого травматизму на уроках фізичної культури» розкрив перед присутніми лікар Тростянецької ЦРЛ Шутка А.Ф. Він розповів про особливості дитячого організму та його потреби. Про розподіл дітей на різні групи здоров’я (основна, підготовча, спеціальна медична), про особливості занять та навантаження в кожній із підгруп. Також не залишилося поза увагою питання підготовки та залучення дітей до районних змагань. Адже гостро постає питання проходження медичного огляду дітей перед змаганнями. Було вирішено попередньо узгоджувати з ЦРЛ перебіг районних змагань, з метою виділення окремих кабінетів та лікарів для проходження медичного огляду учнями, які готуються до змагань.
Опрацювавши всі питання стосовно здоров’я, перед присутніми виступив методист з навчальних дисциплін КЗТРР «Районного методичного центру» Бобошко С.С., який розкрив питання: «Інтерактивні методи навчання, як ефективний чинник формування здоров’язбережувальної компетентності учнів».Також перед присутніми виступила Задесенець К.І.,керівник РМО учителів фізичної культури, яка розповіла про формування в учнів здорового способу життя засобами здоров’язберігаючих та інтерактивних технологій. Вчитель фізичної культури Світлична С.В. презентувала урок та звернула увагу на особливості впровадження питання здоров’язбережувальної компетентності учнів в своїй роботі.
Наступним етапом став перегляд уроку в 7 класі з теми: «Удосконалення техніки виконання акробатичних вправ, під час поєднання їх в акробатичній комбінації». Зміст уроку повністю відповідав вимогам навчальної програми та поставленим завданням уроку. Вони чіткі та конкретні, сформульовані з урахуванням вікових особливостей учнів та фізичної їх підготовки, несуть в собі інформацію про кінцевий результат уроку. Чіткість уроку визначається логічним взаємозв’язком окремих структурних частин, які оптимально витримані за часом та відзначаються логічною завершеністю. Це підтверджує високу культуру педагогічної праці педагога.
Учні отримували навантаження відповідно до віку та особливостей фізичного розвитку . Учитель словесно керувала діями учнів, постійно контролювала дотримання учнями правил техніки безпеки під час виконання акробатичних вправ.
.
|