В контексті реалізації основних положень Національної доктрини розвитку освіти ХХІ століття, виконуючи завдання «Національної стратегії розвитку освіти на період до 2021 року», наказів відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації від 09.09.2015 № 407-ОД «Про організацію та структуру методичної роботи у 2015-2016 навчальному році», наказу по Смородинському навчально-виховному комплексу від 21.09.2015 №68 «Про структуру й організацію методичної роботи у 2015-2016 навчальному році» та відповідно до річного плану закладу проведено аналіз результативності та ефективності внутрішньошкільної методичної роботи за 2015-2016 навчальний рік. Методична робота в закладі направлена на підвищення фахової компетентності педагогічних працівників, методичний супровід впровадження Державного стандарту початкової, базової і повної загальної середньої освіти, активне впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, організацію роботи з розвитку, пошуку, підтримки здібних та обдарованих дітей, реалізацію самоосвітньої та творчої професійної діяльності педагогічних працівників, росту та вдосконалення їх майстерності в напрямку забезпечення якісного сучасного навчально-виховного процесу.
Методична робота здійснюється на основі перспективного плану роботи на 2013-2018 роки і плану методичної роботи закладу на 2015-2016 навчальний рік. На педагогічних радах розглядалися питання методичного характеру розглядалися пріоритетними були : «Управління навчальним колективом у режимі розвитку: підвищуємо якість освіти», «Інформаційно - комунікаційні технології: від професійної майстерності до ефективного і якісного навчання», «Формування інтелектуально розвиненої особистості учня методами самостійної навчальної діяльності на уроках математики», «Формування освіченої особистості, підготовленої до життя та активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства засобами здоров’язбережувальних технологій». Засідання педагогічних рад проводилися у формі педрад-конференцій, педрад-роздумів, вернісажу знахідок, педради-практикуму, педради-референдуму та педагогічного консиліуму.
У 2015 - 2016 навчальному році педагогічні працівники продовжили роботу щодо реалізації власних науково-методичних проблем в контексті науково-методичної проблеми району «Реалізація творчого і інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу на основі формування їх інформаційної культури та впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій», науково-методичної проблеми навчального закладу «Виховання та розвиток творчої, інтелектуально розвиненої особистості засобами здоров’язбережувальних технологій».
З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою в закладі діє методична рада. Протягом року на засіданнях методичної ради обговорювалися такі питання: «Педагогічна мозаїка: схеми занять у групі ДНЗ, уроків і позакласних заходів з використанням мультимедійних технологій»,«Формування та задоволення читацьких потреб учнів через використання інформаційно-комунікаційних технологій», «Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури», «Інноваційні технології навчання на уроках математики». Голова методичної ради Логвіненко Т.В. організувала проведення педагогічної конференції з теми «Використання інноваційних технологій навчальної діяльності учнів у сучасній школі». В цілому, за 2015-2016 н.р. проведено 10 засідань методичної ради, на яких розглядались важливі питання удосконалення форм і методів навчально-виховної роботи педагогічного колективу, практичного навчання, проблеми впровадження інноваційних технологій у навчальний процес, підвищення якості методичної роботи та посилення контролю за навчально-виховним процесом.
Протягом 2015-2016 навчального року методичне об’єднання класних керівників працювало над впровадженням Основних орієнтирів виховання 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 року № 1243. За період 2015-2016 навчального року було проведено 5 засідань шкільного методичного об’єднання, на яких розглянуто питання планування виховної роботи в класах, опрацьовані основні нормативні документи з виховної роботи, поглиблювали знання щодо використання інноваційних технологій, проводився моніторинг серед класних керівників щодо рівня оволодіння та вміння впроваджувати в навчально-виховному процесі інноваційних технологій і впровадження їх у виховний процес.
Робота шкільного методичного об’єднання педагогів дошкільної та початкової ланки спрямована на подальше вдосконалення педагогічної і методичної майстерності вчителів, їхнього науково-теоретичного рівня, в контексті реалізації проблеми «Створення умов для реалізації творчого та інтелектуального потенціалу молодших школярів шляхом використання здоров‘язберігаючих технологій».
Аналіз роботи свідчить, що за 2015-2016 навчальний рік значно підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів. На засіданнях розглядалися нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу, актуальні проблеми викладання шкільних дисциплін, інформація стосовно проведення навчальних та виховних занять, велися огляд та обговорення педагогічної літератури, книг, преси.
У листопаді було проведено шкільний фестиваль педагогічних ідей «Інноваційні підходи до організації навчально-виховного процесу», до участі в якому запрошувалися всі педагогічні працівники НВК. Свій творчий доробок (електронні портфоліо) презентували 13 вчителів. Фестиваль продемонстрував, що вчителі творчо підходять до організації навчально-виховного процесу, вносять елементи інноваційності у традиційний урок.
Ще одним із напрямків методичної роботи в НВК є організація наставництва. Протягом року працювала «Школа молодого вчителя» (наставник - О.В.Нужненко, вчитель історії та правознавства, вища категорія, старший учитель; молодий спеціаліст - М.О.Нужненко, вчитель історії). Здійснювалося наставництво, творча співпраця молодого учителя та досвідчених педагогів, взаємне відвідування уроків, надання методичної допомоги молодому колезі. На першому етапі адаптації (1 рік) відбулося ознайомлення молодого вчителя з вимогами до професії, його включення в самостійну професійну діяльність, зіставлення рівня готовності до роботи з вимогами школи.
Згідно річного плану на 2015-2016 н.р, у травні 2016 року адміністрацією школи здійснено аналіз взаємовідвідування уроків учителями закладу. План та графік взаємовідвідування уроків складають керівники шкільних методичних об’єднань спільно з учителями-предметниками та відповідно робочих планів. Встановлено, що здійснюється організоване взаємовідвідування уроків учителями-предметниками.
В навчальному закладі організовані педагогічні читання «Василь Сухомлинський у діалозі із сучасністю: здоров’я через освіту», ідейним творцем яких є шкільний бібліотекар Світлична С.В. Уже два роки поспіль учителі школи вивчають багатогранну спадщину видатного педагога. Науково обґрунтовані педагогічні ідеї, які втілив В.О. Сухомлинський, є актуальними і сьогодні формують в учнів свідоме ставлення до свого здоров’я, оволодіння життєвими навичками здорового способу життя.
У закладі постійно діє батьківський лекторій «Ми і наші діти» з проблеми «Навчись берегти здоров’я дитини», який охоплює всіх батьків учнів.
Педагогічні працівники мають можливість працювати з періодичною педагогічною пресою (здійснена підписка на «Інформаційний збірник»,газети: «Педагогічна трибуна», «Освіта України»,«Сумщина»,«Новини Тростянеччини», «Круглий двір»), знайомитися з новинками освітніх технологій у вільному доступі в мережі Інтернет у закладі.
В рамках проведення районних методичних заходів на базі закладу, учителі мали змогу презентувати власний досвід роботи, а саме: з метою забезпечення науково-методичного супроводу діяльності молодих учителів української мови та літератури, підвищення їх професійної майстерності на базі НВК функціонувала районна школа молодого педагога для учителів української мови та літератури у відповідності до плану роботи КЗ ТРР «Районного методичного центру»,керівником якої була Круподер А.М., вчитель української мови та літератури Смородинського НВК. Педагогом було проведене заняття школи із проблеми «Системний підхід до організації продуктивної діяльності учителя і учнів на уроках української мови та літератури».
З метою підвищення професійної майстерності учитель трудового навчання та технологій Логвіненко Т.В. увійшла до складу слухачів районної творчої майстерні вчителів трудового навчання з науково-методичної проблеми «Формування висококомпетентної особистості на основі впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій на уроках трудового навчання». У січні педагог взяла участь у засіданні обласної школи молодих вчителів трудового навчання з теми «Національно-патріотичне виховання учнів на уроках трудового навчання». Учитель трудового навчання та технологій підготувала зі школярами творчі роботи до районної віртуальної виставки серед учнів загальноосвітніх навчальних закладів Тростянеччини «З Україною у серці!» за що отримала подяку відділу освіти за змістовну організацію проектно-технологічної діяльності.
Зростанню фахової майстерності та професійної компетентності сприяла курсова перепідготовка та атестація. У 2016 році три педагогічних працівників закладу пройшли чергову атестацію. Учитель історії та правознавства Нужненко О.В. «спеціаліст вищої категорії» отримав педагогічне звання «старший учитель», а вчитель математики Давидова С.О. та вчитель фізичної культури Світлична С.В. підтвердили раніше присвоєні кваліфікаційні категорії. Творчі звіти педагогів, що атестувалися заслуховувалися на засіданні методичної ради у січні 2016 року (протокол від 14.01.2016 № 5).
З метою реалізації творчого потенціалу, професійного вдосконалення та діяльності, спрямованої на змістовну організацію роботи над науково-методичною проблемою району, популяризації досягнень у професійній діяльності, у січні 2016 року у районній виставці-презентації «Портфоліо досягнень сучасного педагога - 2016» взяла участь учитель фізичної культури Світлична С.В., яка підготувала конкурсні матеріали у відповідності до умов Положення за що була нагороджена грамотою відділу освіти в номінації «Фізична культура».
У НВК в рамках колективної форми методичної роботи проводився тренувальний етап презентації особистого Портфоліо учасника районної виставки-презентації.
У закладі проводиться робота з обдарованими та здібними учнями. У 2015-2016 навчальному році 36 дітей брали участь у конкурсах, змаганнях різних рівнів та напрямків, з них 25 учні здобули перемогу (І-ІІІ місця), що становить 43% від загальної кількості учнів НВК, їх результативність - 30 %.
|