«Скажи мені - я забуду.
Покажи мені - я запам’ятаю.
Дай мені діяти самому - і я навчуся»
За таким принципом в основу уроків трудового навчання покладено власну активну діяльність. І тому, одним із шляхів підвищення результативності у вивченні предмету є впровадження активних форм роботи на уроці.
Метою уроків трудового навчання є формування освіченої особистості, підготовленої до життя та активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства, життєво необхідних знань, умінь і навичок ведення домашнього господарства, забезпечення умов для професійного самовизначення учнів,вироблення в них навичок творчої діяльності, виховання культури праці.
Під час відкритого уроку трудового навчання у 9 класі з теми «Місце та роль плетіння в сучасному декоративно-прикладному мистецтві. Види плоских вузлів (правосторонній,лівосторонній), кручений ланцюжок» Безсмертна Олена Іванівна застосувала прийом «Дерево вражень»,який активізував учнів, дав їм відчуття, що їхня думка важлива.
Включення учнів у роботу починається із повідомлення теми уроку і навчальної мети. Вчитель провела прийом «Інтерв’ю» для того, щоб кожен учень засвоїв для себе зміст і мету цього уроку, чітко і ясно уявляв, що він буде робити та яких результатів повинен досягти.
Після повідомлень,які учні підготували до уроку (презентація із повідомленням про техніку макраме та інформація про використання макраме в Україні), Олена Іванівна детально проінструктувала дітей із правил техніки безпеки.
За діями вчителя (послідовність виконання вузлів) учні спостерігали зі своїх робочих місць. Потім відбулося пробне виконання учнями операцій. Олена Іванівна уважно стежить за правильністю виконання, вказує на типові помилки (зокрема чому може закручуватися нитка), надає необхідну допомогу.
Центральне місце на уроці трудового навчання займає практична робота учнів. Спираючись на природне прагнення дітей створювати корисні речі своїми руками, вчитель спрямовує навчальний процес відповідно до вимог програми. У процесі практичної роботи виявляються індивідуальні особливості учнів, їх здібності,уміння працювати, переборювати труднощі. Потім учитель пропонує кожній парі конкретне завдання.
Цікавою на уроці була гра «Вузол, я тебе знаю!», де треба упізнати вивчені вузли, їх комбінації, назвати їх у готових виробах на фотографіях.
Останнім заключним етапом був підсумок уроку, обговорення якості виробів. При оцінюванні робіт учитель враховує як якість виробу, так і теоретичні знання, практичні вміння і навички, які учень виявив на уроці.
…Від природи діти сповнені бажанням творити,тому головне завдання вчителя - зацікавити, допомогти, спрямувати і розвинути творчий потенціал здібностей учня…
|