Якщо у школі дитині нецікаво, погано,нудно,
якщо вона не почувається достатньоздібною,
щоб оволодіти шкільною наукою, педагог повинен
допомогти їй відчути «смак» успіху;
навчити працювати, думати,спостерігати,
усвідомлювати, що таке розумова праця…
В.О. Сухомлинський
6 лютого учителі закладу відвідали відкритий урок із української мови у 3 класі з теми «Рід іменників». Метою уроку було познайомити учнів із поняттям роду іменників;формувати вміння визначати рід іменників,орфоепічні та орфографічні навички;розвивати мислення, збагачувати словниковий запас; виховувати культуру мовлення.
Супутниками позитивного настрою та взаємної довіри на уроці у третьокласників були сигнальні картки, з яких потрібно обрати ту, яка допоможе на уроці ( «Лінь і Грубість» чи «Знання і Усмішка»).
Починаючи тему уроку, Кравченко Тетяна Дмитрівна ( учитель І кваліфікаційної категорії) орієнтує дітей на те, що потрібно знати,чого навчитися, що запам’ятати. Проводиться спостереження, аналіз змісту вправ, діти здійснюють само та взаємоконтроль, а потім засвоєний теоретичний матеріал закріплюється у процесі виконання навчальних вправ. На уроці всі види роботи взаємопов’язані і носять розвиваючий характер.
Урок відзначається чіткістю, цілеспрямованістю,вмілим добором найбільш ефективних для даного уроку видів роботи, умінням зробити граматичний матеріал доступним і цікавим для учнів, підтримувати у дітей активність і інтерес протягом всього уроку.
Широко застосовується технологія диференційованого навчання, яка виявляється не лише в диференціації навчального матеріалу, а головним чином у диференціації допомоги учням (одні учні потребують більше допомоги, іншим вчитель допомагає епізодично, окремим надає певну самостійність). Спостерігається продумана система опитування, повторення виучуваного матеріалу з дотриманням принципу послідовності в роботі.
Тетяна Дмитрівна використовує вправи, спрямовані на розвиток мислення, що допомагають розвивати образне і логічне мислення, вміння виділяти суттєві ознаки, тренують швидкість і гнучкість розуму,кмітливість, розширяє словниковий запас, збагачує мову (загадки про тата, матусю, доньку, сина).
Для ефективної перевірки знань та організації навчання на різних етапах уроку учитель застосовує такі форми роботи: на етапі актуалізації опорних знань - «Мікрофон», гру «Вибери слово». На етапі вивчення нового матеріалу - «Будь уважний!», гру «Засели будиночок». На етапі закріплення знань - «Незакінчене речення», «Злови помилку!». Оптимально застосовує інтерактивні форми роботи, завдяки яким учні залучаються до активної навчальної роботи. Прагнучи досягти визначеної мети уроку, вдумливо добирає дидактичний матеріал, вдало реалізовує міжпредметні зв’язки.
Можливістю надати інформацію на уроці в незвичайній формі (пошук черевичків Попелюшки,які переплутав злий чаклун) є використання засобів ІКТ (презентація Power Point).
Відгуки колег
- Третьокласники на уроці були організовані, активні,показали свої знання та вміння. Кравченко Тетяна Дмитрівна використала активні форми роботи:в парах,у групах, «продовж речення», ігрові моменти (учням цікаво було взути правильно Попелюшку). Дотримані часові рамки всіх етапів уроку. Учні протягом уроку вивчили та закріпили отримані знання. Домашнє завдання дозоване, відповідає нормативам. Зверталася увага на здоров’язбережувальні технології:емоції і настрій,постава,проведена цікава і активна фізкультхвилинка у супроводі музики.
Круподер Алла Миколаївна,
учитель української мови та літератури Смородинського НВК
- Мали місце на уроці ігрові,інтерактивні методи навчання. Учитель спонукає учнів до самоперевірки, організовує взаємоперевірку завдань. Прослідковується логічний перехід від одного етапу до іншого, раціонально використаний час на уроці. Перевантаження учнів не було,тому,що постійно йде зміна навчальної діяльності. Атмосфера доброзичливості й активної творчої праці. Ретельно продумано використання наочності на уроці. Вчасно проведена фізкультхвилинка . Обсяг навчального матеріалу і його складність відповідає віковим особливостям і можливостям даного класу.
Федченко Валентина Олексіївна,
голова шкільного методичного об’єднання, вчитель початкових класів
|