Сучасна Україна є молодою демократичною державою, яка зазнала тяжких деформацій за доби тоталітарного режиму, що робить вкрай актуальним розвиток її мешканців як свідомих громадян, представників української нації та як особистостей. Особлива роль у цьому належить історичній освіті, адже обираючи спосіб увічнити минуле, нація водночас обирає своє майбутнє, тому саме вона виконує місію консолідації української політичної нації, стає важливим фактором стабільності й злагоди в державі, готує учня до життя у відкритому світі, зорієнтованому на ліберальні й демократичні цінності, а водночас прищеплює йому патріотичне пошанування власної самобутності.
Вивчення історії в школі передбачає синхронне та послідовне вивчення двох курсів – історії України і всесвітньої історії – за лінійним принципом з чітким дотриманням хронологічної послідовності історичних подій та процесів. Узгодження тем обох курсів здійснюється вчителем під час календарного планування таким чином, щоб процеси, явища і події вітчизняної історії висвітлювалися в контексті загальноєвропейської і світової історії.
Саме з цієї позиції вчителі навчального закладу відвідали відкритий урок з історії у 7 класі, де викладає молодий спеціаліст Нужненко Максим Олександрович. До уваги колег був урок з теми «Англія в 11-15 ст. Вільгельм І Завойовник. Генріх ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд.»
Вчителем визначено навчальну, розвивальну і виховну мету: охарактеризувати процес зміцнення Англії за часів правління Плантагенетів, ознайомити учнів з історичними особами тієї епохи; розвивати вміння працювати з картою, текстом підручника, джерелами інформації; формувати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки, узагальнення; виховувати повагу до історичного минулого народів та держав, повагу до світової історичної спадщини.
Чітко встановлені завдання уроку:
- визначити процес становлення державності;
- скласти характеристику видатних діячів Англії 11-15 ст.;
- пояснити нові поняття «парламент», «суд присяжних», «станово-
представницька монархія»;
- визначення напрямків діяльності історичних діячів.
Вчителем вміло організована робота із формування вмінь та навичок вивчення нових понять. Застосовані міжпредметні звязки – світова література, географія. На уроці були застосовані методи формування та розвитку критичного мислення: «Думати, працювати в парі, обмінюватися думками», «Критичне читання тексту».
Застосовані такі форми навчання – індивідуальна робота в малих групах, самостійна робота, робота з джерелами. Форми навчання вдало поєднані. Високий темп уроку, взаємодія між вчителем та учнями.
Позитивний настрій – емоційний стан вчителя. Вчителем вміло і продуктивно використано інформаційно-комунікаційні технології. На уроці панувала чітка дисципліна, простежувалася взаємодія вчителя і учнів. Учні проявляли активну діяльність на уроці. Добре продумана і організована робота з історичними джерелами, які лише збільшили інтерес до даної теми.
|